
Вярваме, че обучението по чужди езици за деца и възрастни е едно от най-интересните предизвикателства, които човек може да преживее. Можем да се научим да общуваме без езикови бариери като ставаме по-уверени и успешни в комуникациите си. Езиковото обучение се основава върху четирите основни умения на езика, които придобиваме и усъвършенстваме постепенно с всяко следващо ниво: слушане, четене, писане, говорене. Курсовете се формират в нива според владеенето на езика. В шестте нива на обучение се усвоява граматиката, развиват се всички езикови умения и се натрупва богат речников запас. Нивата съответстват на европейската езикова рамка. Всяко ниво завършва с полагане на финален тест – издава се сертификат за успешно завършен курс за съответното ниво.
Програмата
Английски език, руски език, немски език
- Начинаещи и напреднали
- Индивидуални и групови занятия
- По програми или в подкрепа на учебния материал
- Сертификат
Чрез разработената специална учебна програма ще направим изучаването на чуждия език удоволствие за всеки, а писането на домашни – забавление и отмора. Залагаме на интерактивно обучение и сугестопедични методи – създаване на условия за състояния на оптимална психорелаксация и хармония, които съдействат спонтанно, улесняват възприемането на материала и стимулират способността на деца и възрастни да овладеят писмено и говоримо езика в атмосфера, която ги провокира към увереност в практическото му приложение. Изучаването на чужд език с добрата мотивация и интересната методика провокират интереса на учащите.
Съчетаването на чуждоезиковото обучение с изкуство при децата – музика, театър, изящни изкуства, е интересната методика, която провокира интереса на малките ученици и води до трайни резултати.
Обща методология
В „Дворецът“ се прилага системата на Общоевропейската референтна езикова рамка, която е начин да се опишат постиженията на изучаващите чужди езици Европа. Рамката е изготвена от Съвета на Европа и нейна основна цел е да осигури единен метод за обучение и оценка, който се отнася са всички езици в Европа.
Има 6 референтни нива на владеене на чужд език, които са приети като европейски стандарт за класификация. Най-ниското ниво е А1 – начинаещ във владеенето на чужд език, следват А2, B1, B2, C1, и С2. Последното ниво доказва професионално владеене на чуждия език.
Нивата В2 и С1 се считат за достатъчни при кандидатстване в университет.
За повече информация вижте сайта на Съвета на Европа
Покриването на всяко ниво включва упражнения за водене разговор в определени езикови ситуации, текстове за слушане и четене с разбиране, разясняване на новите граматични единици и затвърждаване на новите знания с допълнителни упражнения, като тези форми се допълват с игри, песни и разиграване на ролеви ситуации.
Английски език
- MUSIC ENGLISH HOUR – за деца от 3 – 6 години и 7 – 13 години
- Полагане на основите на английски език – за ученици 1 – 4 клас
- Задълбочаване на знанията и уменията по англйиски език – ученици 5 – 8 клас
- Работа с оригиналните учебни системи и помагала на Кеймбридж
- Подготовка за световнопризнатите сертификат изпити – Cambridge English: Young Learners (Starters, Movers, Flyers); PET, First for Schools, First, Advanced, IELTS.
MUSIC ENGLISH HOUR
Различни интерактивни методи, които правят изучаването на английски език привлекателно за децата от 3 – 6 и от 7 – 13 години. Чрез различни музикални игри и песни децата лесно се научават да асоциират и да акумулират една богата съкровищница от думи и изрази, които умело и смело да използват в своите разговори.
Чрез поднасянето на различни теми в областта на историята, географията, астрономията, на човешките взаимоотношения ще можеда развием нашите способности в комуникацията на чуждия език и да провокираме въображението си като превърнем неусетно ученето наистина в удоволствие.
Полагане на основите на английски език – за ученици 1 – 4 клас
(Усвояване на нивата А1 – А2 по Общоевропейската референтна рамка на езиците)
Темите, които основно се застъпват на ниво А1, за да се сложи основата на най-общата лексика, са: представяне на себе си и запознаване, семейство, цифрите, цветовете, мебели и други предмети от всекидневието, животни и домашни любимци, тялото и частите от тялото, дрехите, които носим, седмицата и сезоните, времето навън, храни и напитки, азбуката, часовете и казване на колко е часът. Полагат се основите на сегашно просто и сегашно продължително време, учат се някои основни пространствени и времеви предлози, лични и притежателни местоимения, както и някои базисни конструкции, като „I have got“, „I like“, „can/can’t“, „how many?“, „there are/is“.
В края на ниво А1 курсистът може да разбира и използва познати, всекидневни изрази и основни фрази. Може да представя себе си и другите и да задава и отговаря на лични въпроси, като например, къде той / тя живее; хората, които той / тя познава и други подобни. Може да общува трудно и то при условие, че събеседникът говори бавно и отчетливо и е готов да помогне.
Темите, които основно се застъпват на ниво А2, за да се развие и задълбочи лексиката, натрупана от предишното ниво, и да се усвои нова, са: необичайни ситуации и приключения, сгради и градове, техника и компютри, околни места, климат и география, филми и книги, животни, транспорт – в града и на далчени разстояния, постижения, здраве и спорт. Изучават се конструкции като: сравнителна степен, наречия, относителни и притежателни местоимения, модални глаголи, условни конструкции за реални и въображаеми ситуации, преговарят се сегашно просто и продължително време и са изучават сегашно перфектно, както и минало просто, минало продължително време и бъдеще просто време, заедно с типичните конструкции, свързани с тези категории.
В края на ниво А2 курсистът може да разбира изречения и често използвани изрази, свързани с основна и семейна информация, пазаруване, местоположение, работа. Може да общува по теми свързани с ежедневни, рутинни задачи, които изискват само лесен и пряк обмен на информация по познати въпроси. Може да опише с прости думи и изрази своето минало и непосредственото си обкръжение, може да задава въпроси по теми свързани с неща от първа необходимост.
Задълбочаване на знанията и уменията по англйиски език – ученици 5 – 8 клас
(Усвояване на нивата В1 – В2 по Общоевропейската референтна рамка на езиците)
Темите, които основно се застъпват на ниво В1, за да се развива речникът на курсиста нататък, са: съседите, описание как изглеждат хората и характерът им, околната среда, празниците, образование, по-детайлен поглед върху частите на тялото, настроение и чувства, забавления и технологии, работа, безопасност и спешни ситуации, нарушение на закона, природата и природни бедствия, храна, фитнес и здраве. Учат се фразеологизми и идиоми, минават се всички времена, които се употребяват в английския език, сравнителна и превъзходна степен, наречия, предлози, членуване, страдателен залог. Преговаря се наученото на нива А1-А2, като по спирала се надграждат вече придобитите знания с нови елементи, изключения и допълнителни важни подробности, за да се положи основата на хубав английски език, който да се употребява правилно.
В края на ниво В1 курсистът може да разбира основните елементи на ясна реч по познати теми, свързани с работа, училище, свободно време и т.н. Може да се справи с повечето ситуации, които могат да възникнат при пътуване в страна, където се говори съответният език. Може да напише лесен, свързан текст по теми, които са познати или от личен интерес. Може да опише преживявания и събития, мечти, надежди и амбиции и може накратко да представи обяснения и причини за своите мнения или планове.
Темите, които основно се застъпват на ниво В2: жилища и домакински уреди и задължения, безопасност у дома; жизнен цикъл, стадии, отношения в семейството, чувства, работа; видове пътувания, ваканции, фестивали, курорти, екипировка, съвети за пътешественика; околна среда и енергия, планетата Земя, проблеми, животински и растителен свят и опазване на природата; здраве и здравословни проблеми, дневен режим, здравословно хранене, готвене, оплаквания в ресторанта, стрес и почивка; технологии и престъпност; пазаруване и реклама; спорт, екипировка, места за спортуване, забавления, театри, кино, медии, новини, вестници, природни бедствия и бедствия, предизвикани от човек. Изучават се идиоми и фразеологизми, работи се върху трудните места от вече учената граматика, като знанията се допълват с нови конструкции, детайли и изключения.
В края на ниво В2 курсистът може да разбира основните идеи в сложен текст, конкретни и абстрактни теми, включително технически дискусии в своята област на специализация. Може да общува с известна непринуденост и лекота, които позволяват нормален контакт, без напрежение за двете страни. Може да създаваа ясен и подробен текст на широк кръг от теми, и да обяснява гледната си точка по актуален въпрос и на предимствата и недостатъците на различните мнения.
Напреднали ученици: професионални нива на познаване на английски език
(Усвояване на нивата С1 – С2 по Общоевропейската референтна рамка на езиците)
В края на ниво С1 курсистът може да разбира широк кръг от дълги и сложни текстове и да долавя напълно смисъла им. Може да се изразява непринудено и свободно без видимо затруднение в подбора на думите. Може да използва езика гъвкаво и ефикасно за социални, академични и професионални цели. Може да създава ясен и добре структуриран подробен текст по сложни теми, като умело и организирано излага примери, факти и връзки устройства.
В края на ниво С2 курсистът може да разбира без усилие всичко чуто или прочетено. Може да резюмира информация от различни писмени и устни източници, както и да обработи и представи определени моменти по подходящ начин. Може да се изразява свободно, плавно и точно, различавайки тънки нюанси в смисъла, дори в най-сложните ситуации.
Системи на обучение
Английски език
Системите, по които работим са Excellent /изд. Longman/ *за ниво А1, Oxford Heroes /изд. Oxford/ * за ниво А2 ; Upstream /изд. Express Publishing/, като допълваме с най-доброто от Straightforward, New English File, New Headway; за английски на деловите среди използваме Business English (Elementary and Intermediate) /изд. Pearson/Longman, Financial Times/ и индивидуални програми.
Работим с оригиналните учебни системи и помагала на Кеймбридж.
Извършваме подготовки за световнопризнатите сертификат изпити – Cambridge English: Young Learners ( Starters, Movers, Flyers); PET, First for Schools, First, Advanced, IELTS
Испански език
Програмите, по която работим, са VEN, TROMAUNDOS, CHICOS CHICAS. Освен езиковите програми в групите за деца прилагаме интересна „живописна“ програма, която съчетава изучаването на испански език с изящните изкуства и го превръща в любимо занятие. Докато рисуват децата научават богата лексика и после самостоятелно интерпретират творбите си. Писмените умения се проследяват допълнително като са улеснени от самия творчески процес, в който детето участва активно.
Руски език
„Дворецът“ обявява начало на нови групи за изучаване на руски език.
Индивидуално и групово обучение за деца и възрастни.
Целта на общия курс по руския език – е развитието на всички езикови умения, необходими за пълноценното общуване на руски език (четене, писане, разбиране, говорене).
Немски език
Езиковите програми се определят според нивото на желаещите допълнително. Освен тях в изучаването на немски език от малки деца прилагаме и иновативен метод, който „разчита“ на театралното изкуство да вдъхнови малките ученици и да направи часовете привлекателни, забавни и със сигурност – обогатени с лексика и свобода в изразяването.
Занятия
- Аудио и видео часове
- Съчетаване с арт занятия, забавни игри, упражнения
- Мултимедийно обучение
- Водещи учебни системи: Excellent, Headway, VEN, TROMAUNDOS, CHICOS CHICAS
- Отстъпка за втори член от семейството – 5 %
- Отстъпка за ученици от Ученическа занималня ЩАСТЛИВИ ДЕЦА – 5 %
- При постъпване всеки записан полага безплатен входящ тест за установяване на езиковото ниво.
- Едно ниво е приблизително 100 учебни часа. То се покрива според интензивността на курса / 2 или 3 часа седмично/.
- Индивидуални и групови знатятия